Dag 41.1

Tio minuter kvar av dygnet. Det regnar fortfarande utanför lägenheten, och innanför också faktiskt. En hel del regn droppar igenom det inte alltför moderna taket.

Kom av någon anledning att tänka på den trevliga Barcelonaresan som jag var på med mina spanskakamrater. Det var i maj i år som jag, två lärare och fem tjejer, var i Zlatans hemstad och turistade. Det var en förbannat trevliga resa, innehållande sol, bad, men även museum och fotboll. Barcelona är en riktig kanonstad, mycket tack vare att stranden ligger mitt i stan.

Barcelona är en liten storstad, som lärare Mats så fint uttryckte det då. Då förstod jag inte riktigt uttrycket. Vadå, liten? Jag tyckte det var en enorm stad.

Det var då. Nu vet jag bättre.

I Barcelona bor cirka 3 miljoner invånare.
I Buenos Aires bor cirka 13 miljoner invånare.





Kommentarer
Postat av: Anonym

så söt. åh gud vad jag längtade efter att få träffa dig när du kom hem (:

2009-10-11 @ 20:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0