Dag 52: Córdoba

Klockan ár 08:35 i Argentina och andra dagen i Córdoba borjar se sin borjan. Bussresan foregaende natt gick helt okej, trots att man sov lite halvknackigt. Igarmorse var vi alltsa framme i Argentinas motsvarighet till Stockholm, i alla fall storleksmássigt. Det are en mycket trevlig och mysig stad.

Vi checkade in pa Le Grand hostel (dar jag skriver ifran nu). Det ar ett trevligt hostel belaget i de sákrare omradena i Córdoba, som pappas handbok sa fint skrev.

Igar var vi ockso ute och tittade pa en beromd damm. Faktiskt varldens storsta i hela nord- och sydamerika nár den anlades 1890. Mer info om det och bilder kommer sakerligen dyka upp hár.

Idag ar det Villa Belgrano som galler for min och pappas del. V.B ar en liten stad med cirka 6 000 invanare och ar framst kánt for att varje ar anordna oktoberfest (var for nagra veckor sedan). Det bor framforallt manga tyskar d´r, om jag forstatt allt ratt. Mycket ol tillverkas i staden.

Nae, nu ska jag gora mig klar infñr Belgrano-resan!!

Kommentarer
Postat av: jonte

Låter trevligt! Har skaffat biljetter till Helsingfors 2. också trevligt :)

2009-10-22 @ 16:44:31
Postat av: Mats J

Hej Hjalmar!



Just nu sitter jag på mitt arbete och lyssnar när Per-Erik blir intervjuad i Radio Kristianstad. Hälsa honom från mig.

2009-10-23 @ 11:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0