Dag 55: Tillbaka i B.A

Då är man tillbaka i B.A och San Telmo efter en otroligt händelserik utflykt till Córdoba. Trots tornado-varning inatt så gick hemresan utan problem, och jag sov betydligt bättre och mer än på vägen dit.

Córdoba, ja, Argentinas näst största stad var en mycket mysig och ungdomstät stad. Mycket beroende på att staden är landets äldsta universitetsstad. Hit kommer ungdomar från hela världen för att plugga, och som sagt, det syntes verkligen på snittåldern på befolkningen. 

Ärligt talat så hann vi inte se så jävla mycket av staden eftersom vi förmodligen tillbringade mer tid i bussar än på Córdobas gågator. Men

Vi besökte Dique San Roque, dammen där en svensk "falskingenjör" huserat för ett antal år sedan. Vi åkte till Oktoberfestens hemstad i Argentina, Villa General Belgrano, som snarare kändes som en alpby istället för en argentinsk by. Och vi styrde kosan till en hästgård (estancia) för att bekanta oss med gauchos och det argentinska lant- och hästlivet.


Jag tillsammans med en glad, nåja, i alla fall en äkta gaucho (jag vet, jag behöver klippa mig)


Kommentarer
Postat av: Ramer

aa de är dax nu, du ser ut som en tjej snart ;)

2009-10-24 @ 18:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0