Dag 12: Pappa lade en pizza

Häromdagen gick jag och fader Per till en liten mysig restaurang här i San Telmo. Efter att ha skummat igenom den välfyllda menyn bestämde vi oss för pizza. Min estomago var inte i hundraprocentigt skick efter gårdagens uteliv och pizzan blev således inte uppäten. Om jag ska vara ärlig så var den inte i närheten av att vara uppäten.
P hade en annan metod, han slängde eller vräkte om ni så vill, ner pizzan på det fina golvet. Smack.

Pappa har gett uttrycket "lägga en pizza" en ny innebörd.

Här i Argentina behöver man för övrigt inte fråga om doggybag. Det är personalen som frågar. Nice!

Kommentarer
Postat av: Far

En liten liten bit hamnade på golvet. Ja, det är korrekt, men jag tror inte att unge herr H ska kasta pizza i glashus. Det finns en och annan öm punkt i ditt förhållande till las pizzas porteñas...

2009-09-14 @ 21:36:19
URL: http://argentina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0