Dag 20: Boca-feber

Svininfluensan, som var så hypad tidigare, har ännu inte visat upp sitt fula tryne för mig. Har faktiskt inte ens varit förkyld än. Däremot blev jag igår smittad av en annan sjukdom. Boca-feber!

Jag och papp tog plats på "General Local" på La Bombonera. Folkets läktare, skulle man kunna förklara den delen av arenan. Riktigt jävla häftigt var det. Fastän Boca tappade en till synes säker seger, 2-1 till 2-3, fortsatte i princip samtliga åskådare att sjunga och hoppa som om det gällde livet.

Höjdpunkten var när gammelfarfar (minst 75 år) ställde sig upp på ett av de räcke där de galnaste och mest sångstarka supportrarna stod. Det riktigt lyste ur ögonen på gubben då han vräkte ur sig den ene svordomen efter den andre. Vilken hjälte! Lyckades fånga honom på bild, även om den inte blev särskilt bra.

Matchen då, ja. Boca hamnade tidigt i underläge och trots ett massivt bollövertag skulle det dröja till i slutet av halvleken innan kvitteringen kom. Av bara farten satte man sedan 2-1 i början på andra. Sedan var det slut på det roliga. Rött kort, straff och mål på stopptid emot sig såg till att man kammade noll poängmässigt.

Första och sista gången på La Bombonera? Tveklöst nej. Detta är början på min Boca-feber, och gud vet när jag blir frisk från den.

Se målen från matchen här

   



  


Kommentarer
Postat av: jonte

Coola bilder! hoppas det går bättre för Boca än Valencia i alla fall :) U2 till Finland och Danmark nästa sommar, biljetterna släpps i början på nästa månad, vad sägs?

2009-09-24 @ 10:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0