Dag 4

Igår lärde jag och pappa oss att hitta någorlunda i Buenos Aires, i alla fall i de delar där vi huserar, eller än så länge har huserat. Vi åkte subte (t-banan) för första gången och det gick oerhört smidigt. Dock vill jag inte tänka på hur hett de lär vara när det är högsommar. Man svettades rejält igår, trots att det inte är mer än cirka 15 grader ute. AC verkar inte existera på tunnelbanan.

Av någon anledning har jag i princip bara lyssnat på svensk musik här. Kanske man vill känna igen sig och därför väljer det automatiskt. Jag vet inte. Framförallt Lars Winnerbäck har jag fastnat för mer än tidigare, underbara låtar.

Ikväll lirar Argentina mot Brasilien i Rosario (cirka 20 mil härifrån). Vi funderade i en stund på om vi skulle försöka få biljetter, men beslutade för oss att avstå.

Hoppas, hoppas att Sverige slår Ungern idag. Ett mästerskap utan Sverige är trots allt lite tråkigare att följa, hur tråkigt Sverige än spelar.


BILD: Per Erik Tell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0