Dag 7.1: Liten värld

Okej, jag kanske överdrev lite tidigare. Konstigare saker har kanske hänt, men det jag var med om igår är i alla fall riktigt häftigt, sjukt, oväntat, ja kalla det vad ni vill. Jag tar det från början:

Det hela började med att några kompisar undrade om jag ville följa med till deras hostel och dricka lite vin. Hade inget annat för mig så jag hängde på. Det ligger i Palermo, vilket är en bit härifrån, så jag tog taxi dit.

Köpte två flaskor vin på Disco (som Sveriges ICA ungefär) för cirka 10 kr/flaska. Hyfsat pris! Vi gick tillbaka till deras hostel och satte oss på takterassen och började dricka. 

När vi suttit där en stund så kommer en tjej som jobbar på hostel:et upp och ska värma mat i micron (som finns i rummet där vi sitter). På något sätt ser hon bekant ut, men jag tänker inte mer på det utan vi pratar vidare.

Efter en stund vänder tjejen sig om och frågar oss om vi är från Sverige. På svenska alltså. Och då ser jag, det är ju hon! Tjejen som jobbar på ett hostel i Buenos Aires samtidigt som jag är här, har varit utbytesstudent på C4-skolan i Kristianstad, där jag gick! Inte nog med det, jag läste spanska med henne i en termin!

Av 13 miljoner invånare råkar jag alltså stöta på en tjej som kan svenska och pluggat på samma pyttelilla skola i Sverige. Att hon jobbar på samma hostel där mina kompisar bor är bara sjukt. Världen är liten ibland.

Kommer nog besöka hostel:et igen och tänkte försöka ta en bild på mig och henne om hon är där då. Förresten hälsar hon till vår spansklärare, Mats Jönsson, så hoppas du läser detta, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0