Dag 10 & 11

Gårdagen (torsdag, som tydligen är en "utgångsdag" i B.A sägs det), eller snarare natten, blev rolig med den första riktiga utgången för min del i Buenos Aires. När det gäller B.A kan man verkligen plocka fram klyschan "staden sover aldrig". Ett uttryck som beskriver Argentinas huvudstad väl.

Jag och mina arbetskumpaner började kvällen på en irländsk pub, utan irländare. Tror jag i alla fall. De flesta gäster såg ut som om de var argentinare eller åtminstone sydamerikaner. Vi tog några öl och en tequilashot. Trodde vi. Men tequilan var gul och smakade whisky. "Bästa tequilan i hela Sydamerika sa dom". Vidrigt.

Sedan var det dags för nästa ställe. Vi grabbar hoppade in i en taxi som körde oss ut ur Buenos Aires (?). Efter en märklig tur var vi i varje fall tillbaka i stan och utestället, som var riktigt häftigt.

Uppdatering:
Internet har krånglat under en tid, därav den dåliga uppdateringen och det märkliga inlägget ovan.

Igår (fredag) var vi ute igen uppe i Las Canitas, vilket är ganska långt härifrån. Det var riktigt roligt ställe faktiskt. Många trevliga människor. Men så är det överallt, folket överlag är väldigt schyssta och trots att man är turist känns det bra. Men man ska nog aldrig slappna av trots det. Min "nye" polare, från jobbet, Robin blev rånad på nästan 300 pesos (5-600 kr) i torsdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0