Ettårsdag

1991 fyllde jag ett år. 11 januari 2010 fyllde jag också ett, men inte ensam den här gången, utan det var nämligen jag och min flickvän anna som firade ett år tillsammans. Vi hade det mysigt och hittade på en del grejor under dagen värda att nämna.

- Frukost på Sorvetto (vårt favoritcafé). En ståtlig sådan bestående av toast med pålägg, fint kaffe, apelsinjuice och en lättare fruktsallad till "efterrätt".

- Spa. Annas julklapp utnyttjade vi på ett av Buenos Aires finaste spa. Efter en lite seg inledning blev det betydligt bättre och vi blev båda mycket nöjda med massagen. Jacuzzin och champagnet var inte helt fel.

- Kvällsmat i Recoleta bland överklasskäringar och stans mäktiga kyrkogård. Vi slog oss ner på en fullproppad restaurang, käkade mycket kött och drack extra dyrt argentinskt rödvin. En lyckad måltid.

För att spä på det ytterliggare gick vi idag och fick pedikyr för våra illaluktande fötter. Annas tånaglar är nu glänsande rosa medan mina är kortklippta som aldrig förr. Härligt!

I natt drar vi till Mar del Plata (googla gärna) där vi ska tillbringa fyra heta och härliga nätter på ett fint hotell. Wihii! Bussen går 02.00 från stationen här i Buenos. Hejhopp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

undra vad som mer hände när ni var på spa?

2010-01-17 @ 20:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0